Direktlänk till inlägg 1 december 2012

1 December 2012

Av Ida - 1 december 2012 20:18

idag har jag inte gjort så mycket mer än sovit typ, lyckades inte somna inatt heller... vet inte riktigt vad det beror på, om de nu är att jag har så mycket tt tänka på i dagsläget elller om det bara är just de attt jag helt enkelt inte kan sova. nånting det oxå kan bero på är att jag och tony justnu delar en enkel 90 säng och jag är inte van vid att ha honom klistrad mot mig hela nätterna då vi har en dubbelsäng hemma, visst är det mysigt och så men det blir väldigt varmt då vi även måste dela täcke.. Men men bara två nätter till sen får vi åka hem till våran egen säng och då hoppas jag att min normala sömn oxå kommer tillbaka :)


lyckades iaf somna vid 9-10 nångång och då sov jag oxå till 2-3, lite väl länge kanske just för att nu är jag inte alls trött, men det kanske är lika bra de. har haft en irriterande och riktig ond huvudärk idag och den har ännu inte riktigt släppt taget om mig, har druckit vatten som bara den eftersom jag först trodde att det kunde bero på vätskebrist men den gav inte med sig så då är det väl bara vanlig huvudvärk, eller så beror även den på förkyldningen, men jag hoppas att den är borta imorgon.


När tony kom hem från jobbet så for vi och handlade lite smått och eftersom det är lördag idag så köpte vi även lite godis och julmust. sen lagade tony mat vilket blev kyckling nuggets och ris med curry sås, det var gott men har ingen vidare matlust just nu p.g.a förkyldningen men lyckades trycka i mig lite iaf. Första avsnitet av julkalendern var ju oxå idag så då blev det att äta godis medans vi kollade på den, kan inte säga att jag hann få nå tycke om den just för att den bara var i en kvart så vi får väl se sen när den har kommit in lite mer på handlingen. både jag och tony noterade dock att det är samma ljudefekter eller låtsnuttar eller vad man nu kallar det som det var i den första mysteriet på greveholm :) hehe roligt när man upptäcker att man sitter och tänker på samma sak som tony efter nån sekund påpekar :) 


imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, funderar på att kanske komma iväg på en promenad i vintriga kiruna just för att nästäppan och slemet i halsen kanske löser upp sig lite då, men då får nog simba stanna kvar här då han bara springer ut och kissar och sen börjar dra in igen och om jag försöker få honom att gå lite längre så sittstrejkar han, så han får nog stanna här med matti då. funderar att kanske ta promenaden in till stan och se ifall de finns nåt att se där, då jag bara varit där en gång i sommras med min syster och då var de mest grått så nu kanske det finns lite mysigare stämning då det snart är jul. men är de flera minus så gör nog även jag som simba och stannar här i värmen:)


Ska verkligen bli skönt att komma hem och få pyssla med gardinerna där hemma och bara försöka få fram julkänslan som jag hade redan i oktober. sen får jag nog ta och försöka pyssla ihop nå julpynt på egenhand, man ska ju ta de man har och göra de bästa av de :) 

sen får vi se om jag kanske lyckas dra med tony ut på stan där hemma och titta på all julskyltning osv för då brukar ju jullängtan oftast komma krypandes, så vi får se ska försöka att inte planera för mycket så här i förväg och kanske heller inte sitta ensam och planera massa, utan vi får se till veckan hur både jag och tony känner oss :)

men nu ska jag iaf titta om det finns nåt intressant att se på tv och sen ser vi om jag lyckas blir trött.

under veckan ska jag oxå lägga ihop en önske lista och hoppas på att tomten kanske läser min blogg, för enligt mig själv så har jag iaf varit lite snäll i år:)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 juni 2013 12:36

Hej !Kom precis på att jag faktiskt har en blogg ;) hade nästan totalt glömt bort det.Så vad har hänt, jo jag har blivit mamma den 18 april 2013 ! :) den lille som levde om där inne i min mage visade sig vara en frisk liten pojke på 52cm och han vägd...

Av Ida - 13 februari 2013 18:11

Kanske ska ta en liten graviditets uppdatering nu.. Känner mig som överkörd av ett tåg, känner världens tryck nedåt och fick inte göra mina behov över huvudtaget igår... Kisseriet satte igång inatt så de var skönt att iaf få de att fungera som de...

Av Ida - 1 februari 2013 16:45


     Allt medan vi blir äldre, lär vi oss att vissa personer som vi trodde att aldrig skulle strunta ioss, helt säkert gör just det en dag. Ditt hjärta kommer att brista, troligen mer än en gångoch det blir svårare för varje gång. Även du själv k...

Av Ida - 29 januari 2013 22:32

Magsjukan slog till igår efter att vi hade varit hos barnmorskan, så har inte fått behålla nånting sen dess... under natten fick jag tömma allt så trodde de hade gått över i morse då jag fick behålla vattnet och blåbärssaften som jag stoppade i mig, ...

Av Ida - 28 januari 2013 14:27

Har inte riktigt haft motivation att skriva här men eftersom de inte är så många mer än jag heller som läser de jag skriver så har jag ju heller inte desto större press på mig. :)   De har hhunnit hända ganska mycke sen sist jag skrev, har bland ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards