Direktlänk till inlägg 2 december 2012

2 December 2012 (Första advent)

Av Ida - 2 december 2012 21:49

natten till idag somnade jag inte förän vid 1-2 tiden eftersom jag satt och kollade massa filmer på tven, det dumma var ju bara de att de var många bra filmer men på 3 olika kanaler så direkt det blev paus i en kanal så bytte jag till nästa osv, så jag hann inte se en enda hel film igår eftersom att när jag bytte kanal i pausen så såg jag på den andra kanalen tills det blev paus där och då hade dom andra filmerna redan hunnit vara ett tag... men jag hann iaf se lite av varje film och det är ju alltid nått.

det blev ingen promenad idag som jag hade tänkt eftersom jag inte riktigt haft lust med de då jag haft ganska kraftigt illamåeende idag, men har var varit ut med hunden och eftersom det inte varit allt för kallt idag så kunde han oxå vara ute lite längre dom stunderna vi var ut. Simba kan verkligen få mig att skratta ibland, han har nämligen inte riktigt förstått än att det kommit ganska mycket snö och att den inte håller när han hoppar i vallarna då det typ bara är pudersnö, så nu två dagar denna vecka så har han jagat fåglar och hoppat rakt ner i snödrivan, sen när har sjuker så står han bara och tittar på mig som om han vill säga "Hjälp mig, jag kommer inte upp..." haha jo jag vet våran simba kan vara lite korkad ibland :) 


Idag är det ju även första advent, så nu är de bara 22 dagar kar till jul och jag har ännu heller inte köpt en enda julklapp.... men det löser sig nog bara vi kommer ut på stan när vi är i Luleå, jag börjar verkligen ha hemlängtan, eller så är de bara längtan härifrån denna kyla, men det är inte bara jag som vill hem utan förra natten när jag satt och tittade mina filmer så berättade tony åt mig i sömnen att han ville hem direkt och sen när jag frågat vad han sa så drog han en snarkning så då fortsatte jag att kolla tv och då utbrister han "Bilen är hemma, jag vill hem på engång!" haha så jag vet inte om han har hemlängtan eller om det är bilen han längtar till. :) men i morgon efter att Tony varit på nån kurs så får vi äntligen packa väskorna och bege oss hem..


Det var ju även skyltsöndag idag och vi hade ju tänkt gå på stan en sväng när tony hade slutat men de var helt dött på stan när vi var och tittade så de hade väl bara varit under dagen. Men vi har ut och käkade på kebabhuset iaf och det var ju lite mysigt de oxå, men gud vilka stora portioner dom har där, en kebabtallrik räckte gott och väl både till mig och tony att dela på sen var det inte dyrt heller då vi fick kebabtallriken då och sen ännu två drickor till de för en hundring och gott var de oxå :) sen efter det så for vi hit till lägenheten och jag har hunnit prata med min syster om dopet/bröllopet och sedan ringde tonys mamma så då satt jag och pratade med henne, mamma ringde oxå undertiden så då ringde jag upp henne efter att jag och sirpa hade pratat klart. Annars så har jag och tony bara suttit och pratat och skrattat till ett filmklipp som tony hade hittat på facebook nånstans där de var en kille som blev flyförbannad då han förlorade i ett spel och så började en kille bredvid honom att skratta så då drog han tangentbordet i huvudet på stackarn så den flög i golvet haha, men det här var en kväll som jag verkligen uppskattade och fick riktig myskänsla av, jag tycker att dom bästa stunderna är då jag och tony bara kan sitta och prata och skratta tillsammans, det är värkligen guld värt och oxå väldigt viktigt för mig. :)


Nu ligger iaf tony och sover och jag sitter med datorn i knäet och tittar lite då och då på tven, men har inte listat ut vad det är där ännu. bebisen i magen har tagit natt tror jag då den hållit på och röra sig väldigt mycket idag och nu är den stilla, men jag klagar inte eftersom att när den rör sig så vet jag att den mår bra, eller det är iaf vad barnmorskan säger så då får jag lita på de.

Det känns mer verkligt nu alltihop med att det verkligen är ett barn där inne då jag både känner och ser när den rör sig och även andra kan känna den. Jag vet inte hur de är, om man redan nu kan känna när den har hicka eller inte men kände som små jämna slag under dagen så jag antar att den stackarn kanske hade lite hicka då. 

Tänk att vi om ca 4-5 månader så kommer vi vara en egen liten familj och nästa jul kommer vi få fira den tillsammans :) myysigt:)


nu ska jag ta och dricka lite mjölk och sedan kolla runt lite bloggar.

Hoppas ni hade en trevlig första advent med massa julpyntande   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 juni 2013 12:36

Hej !Kom precis på att jag faktiskt har en blogg ;) hade nästan totalt glömt bort det.Så vad har hänt, jo jag har blivit mamma den 18 april 2013 ! :) den lille som levde om där inne i min mage visade sig vara en frisk liten pojke på 52cm och han vägd...

Av Ida - 13 februari 2013 18:11

Kanske ska ta en liten graviditets uppdatering nu.. Känner mig som överkörd av ett tåg, känner världens tryck nedåt och fick inte göra mina behov över huvudtaget igår... Kisseriet satte igång inatt så de var skönt att iaf få de att fungera som de...

Av Ida - 1 februari 2013 16:45


     Allt medan vi blir äldre, lär vi oss att vissa personer som vi trodde att aldrig skulle strunta ioss, helt säkert gör just det en dag. Ditt hjärta kommer att brista, troligen mer än en gångoch det blir svårare för varje gång. Även du själv k...

Av Ida - 29 januari 2013 22:32

Magsjukan slog till igår efter att vi hade varit hos barnmorskan, så har inte fått behålla nånting sen dess... under natten fick jag tömma allt så trodde de hade gått över i morse då jag fick behålla vattnet och blåbärssaften som jag stoppade i mig, ...

Av Ida - 28 januari 2013 14:27

Har inte riktigt haft motivation att skriva här men eftersom de inte är så många mer än jag heller som läser de jag skriver så har jag ju heller inte desto större press på mig. :)   De har hhunnit hända ganska mycke sen sist jag skrev, har bland ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards