Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

7 Januari 2013

Av Ida - 7 januari 2013 16:06

Idag åkte Tony iväg på jobbvecka och jag blev kvar med Simba här i lägenheten, jag grät både igår kväll och i morse när Tony for, om de är gravid hormonerna som spökar eller om de bara blir jobbigare och jobbigare att se honom fara varannan vecka, de vet jag inte men saknar han redan nu som f*n så få se hur jag får denna vecka att gå fort.. Har iaf tänkt att jag ska ta en sån där stor stor städning där man tar alla lister och skit oxå, sånt man kanske inte tänker på alla gånger man ska städa.

Måste bara hitta mottivationen till det, men får väl hitta den nånstans..


Den här veckan har vi hunnit med ganska mycke ändå, eller nja inte så jätte mycke, men en del.

Vi har hunnit vara och titta när Joel och Heidi flyttade hit, sen har vi varit och hälsat på Johan och Malin. Har även hunnit städa bort Julen och allt vad de förde med sig, sedan har vi varit till Boden och tittat sängar eftersom vi är i behov av en ny säng och vill hinna få den innan bebisen kommer och innan de blir så illa att jag inte tar mig upp ur våran nuvarande säng.


Lillpyret i magen blir bara starkare och starkare känner jag, man kan även se magen röra sig ordentligt från de ena hållet till de andra :)

Spännande!!


Nånting jag haft i tankarna nu en lite längre tid är att vänskap kommer och går. Dom man stått riktigt nära och alltid har kunnat räkna med har helt plötsligt försvunnit och man har blivit mer som bekanta. Jag har haft en riktigt god vän och jag kunde till och med kalla henne min bästa vän, men när jag flyttade till piteå så hade vi perioder då vi pratade och perioder då vi inte hördes av på flera månader, sista tiden var det jag som tog dom mesta stegen till att fortsätta ha någon som helst kontakt, men i slutändan orkar man inte vara den som hela tiden hör av sig och man får även tankar i huvudet som tex att dom tycker man är jobbig när man ringer.. Så jag la de på is ett tag och tänkte att om hon nu vill ha kvar kontakten så borde hon väl höra av sig, de har gått mer än ett halvår sen jag pratade med henne, sista gången var när vi tog en promenad och jag var i början av graviditeten. Jag mårkte redan då att fast vi hade varit ifrån varandra en ganska bra tid så hade vi knappt nånting att prata om, medans vi förut kunde sitta i telefon med varandra trotts att vi hade pratat dagen innan. 


Så vänskapen förändras väldigt mycke, man vet aldrig om man har samma människor i sitt liv en längre tid eller om dom försvinner lika fort som dom kom. 

Jag tror att min graviditet har ett litet spel med i det hela eftersom jag nu inte kan springa runt och roa mig med alkohol och fester, jag måste tänka på min och Tonys ekonomi och kan därför inte springa ut och fika hela tiden...

Men de är nog sånt man får ta och jag ångrar inte en minut av mitt beslut av att behålla de här barnet, det har snarare förbättrat mitt liv, och de var mitt ljus som kom efter mörkret.


Jag saknar min bästa vän och alla stunder vi haft tillsammans, men jag vill inte vara ensam med att ta kontakten och få den att hålla... Jag får nöjja mig med att vi är bekanta idag och kanske någongång hittar tillbaka till varandra, men idagsläget så är vi bara två personer som hälsar åt varandra och stannar för att prata på stan.

De är synd men återigen vänskapen förändras hela tiden.


Idagsläget och förhoppningsvis hela livet kommer Tony vara min bästa vän, min andra hälft och min älskade. Något jag vet att han alltid kommer vara de är pappan till vårat kommande barn och jag vet att han kommer klara den rollen galant.

Han är verkligen den bästa människan jag har i mitt liv just nu och jag kommer göra allt för att få behålla honom hos mig hela livet och om det nu finns något efter döden så kommer jag alltid finnas där för honom både i regn och solsken  

 

De är du som lockar fram leendet på mina läppar, du får mig att skratta och även att gråta som ingen annan någonsin gjort<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 juni 2013 12:36

Hej !Kom precis på att jag faktiskt har en blogg ;) hade nästan totalt glömt bort det.Så vad har hänt, jo jag har blivit mamma den 18 april 2013 ! :) den lille som levde om där inne i min mage visade sig vara en frisk liten pojke på 52cm och han vägd...

Av Ida - 13 februari 2013 18:11

Kanske ska ta en liten graviditets uppdatering nu.. Känner mig som överkörd av ett tåg, känner världens tryck nedåt och fick inte göra mina behov över huvudtaget igår... Kisseriet satte igång inatt så de var skönt att iaf få de att fungera som de...

Av Ida - 1 februari 2013 16:45


     Allt medan vi blir äldre, lär vi oss att vissa personer som vi trodde att aldrig skulle strunta ioss, helt säkert gör just det en dag. Ditt hjärta kommer att brista, troligen mer än en gångoch det blir svårare för varje gång. Även du själv k...

Av Ida - 29 januari 2013 22:32

Magsjukan slog till igår efter att vi hade varit hos barnmorskan, så har inte fått behålla nånting sen dess... under natten fick jag tömma allt så trodde de hade gått över i morse då jag fick behålla vattnet och blåbärssaften som jag stoppade i mig, ...

Av Ida - 28 januari 2013 14:27

Har inte riktigt haft motivation att skriva här men eftersom de inte är så många mer än jag heller som läser de jag skriver så har jag ju heller inte desto större press på mig. :)   De har hhunnit hända ganska mycke sen sist jag skrev, har bland ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards